Monday 11 April 2011

Animasi Malaysia

Dunia animasi Malaysia dah maju.Dah banyak yang berubah.Dan dah semakin berkualiti.Kalau aku tengok animasi tempatan masa dulu2,x bes langsung.Tak ada kualiti langsung dan grafik pun tak lawa.Tapi sekarang industri animasi tempatan dah berkembang.So,tahniah!Walaupun masih jauh lagi kalau nak dibandingkan dengan animasi Jepun,tapi kira ok la kalau negara kita dah dapat hasilkan beberapa animasi yang berkualiti.Contohnya,Upin&Ipin dan Boboiboy.
                                   


                            
Upin&Ipin bes sebab still menerapkan unsur-unsur budaya tempatan.Aku rasa bukan budak kecik je yang suka tengok cite ni,tapi orang dewasa pun suka tengok jugak.Maybe sebab karakter-karakter dalam cite ni comey kot.Tapi,animasi Upin&Ipin memang layan habis.Betul3x.

Kalau Upin&Ipin terkenal dengan betul3x.Boboiboy pulak terkenal dengan "Terbaik".Animasi ni bes jugak.Masa first time aku tengok cite ni aku rasa kagum jugak dengan animasi tempatan.

Tapi ada jugak animasi dulu2 yang bes seperti Bola Kampung dan Kluang Man.Apa2 pun,sokonglah animasi tempatan.Terbaik!Betul3x...............Hope banyak lagi animasi tempatan yang berkualiti bakal dihasilkan..
Masa kecik-kecik aku suke tengok cite Kampung Boy...




No comments:

Post a Comment